Mindfulness bij Kinderen

Elk kind vindt het fijn om zelf tot rust te kunnen komen, ontspannen te kunnen slapen en op zichzelf te vertrouwen.  Kinderen met en zonder concentratieproblemen, met en zonder gebrek aan zelfvertrouwen, pijn, hooggevoeligheid of lichamelijke klachten en kinderen met angst of somberheidklachten.

Onderzoek toont aan dat kinderen beter slapen en minder piekeren bij het beoefenen van mindfulness.

De training is geschikt voor alle kinderen van 5-12 jaar.  Je kind kan de training individueel volgen of in kleine groepjes.  De groepen zijn klein waardoor kinderen goed aan zichzelf toe kunnen komen.

Wat kunnen ze leren

  • Ontspannen
  • Beter concentreren
  • Verhogen van hun zelfvertrouwen
  • Emoties herkennen en aanvaarden
  • Minder piekeren
  • Aardig zijn voor zichzelf en voor anderen

De training

Tijdens de training leer je in 8 weken vertrouwd te raken met je binnenwereld. De wereld van gedachten, gevoelens in je lichaam en de emoties. Zonder er meteen op hoeven te reageren. Zonder iets raar of stom te vinden, af te kraken of weg te duwen. Maar gewoon door te beginnen met de binnenwereld rustig te observeren. Vanuit een hele vriendelijke en begripvolle houding. “Wat merk ik allemaal op dit moment, wat valt er op“?

Dat er wel altijd gedachten zijn, maar dat ik er niet altijd naar hoef te luisteren. Dat geeft rust.

De training voor kinderen van 5 tot 12 jaar brengt mindfulness aan via een speels programma:

  • yoga en bewegingsoefeningen om te ervaren wat er allemaal in je lichaam gebeurt
  • meditaties
  • actieve waarnemingsspelletjes
  • aandachtsoefeningen met de adem
  • verhalen
  • tekenen
  • persoonlijk weerbericht, waarmee je ontdekt hoe jij jezelf voelt en hoe dat op een ander moment weer anders is
  • het delen van ervaringen

Meer info op:

http://www.mi-yo.be

Sharing is caring!

Comments are closed.